lauantai 9. maaliskuuta 2013

Pitkästä aikaa


Blogi on ollut pitkään tauolla enkä ole paljon edes käynyt täällä katsomassa. Jouduin heti tammikuun alussa sairaalaan ja siellä menikin aikaa yli 9 viikkoa. Minulla oli molemminpuolinen keuhkokuume ja se vei tosi huonoon kuntoon. Olin osan ajasta teholla ja siitä reilusta viikosta ei ole pahemmin muistikuvia,ainoastaan jotain luuloja ja oletuksia. Keuhkoinfektion ollessa pahimmillaan koko kroppani "lakkasi toimimasta" ja siinä meni myös ainoan munuaiseni toiminta. Jouduin dialyysiin. Onneksi kuntoni vähitellen koheni ja munuainenkin lähti muutaman viikon kuluttua taas toimimaan. Olen ollut kotona nyt kuukauden verran ja vähitellen toipunut. Käveleminen piti taas opetella uudestaan pitkän makaamisen jälkeen. Nyt alan olla muuten kunnossa mutta jalat on vielä voimattomat (makaaminen söi kaikki lihakset). Lumi ja liukkaus ei paljon houkuttele ulos joten kunto ei varmaan palaa ennen kevättä entiselleen mutta kyllä tämä vähitellen tästä paremmaksi muuttuu. Kotiin tulon jälkeen läppärini hajosi ja sain koneen vasta tänään huollosta. Toki olen käyttänyt välillä lainakonetta mutta sillä en ole jaksanut postailla mitään. Eniten tässä harmittaa ehkä se,että en päässyt Tansaniaan tänä talvena. Minulla oli matka varattu ja lähtö oli 19. tammikuuta. Silloin makasin vielä huonossa kunnossa keuhko-osastolla ja aamulla dialyysista tullessa muistin,että nyt minun pitäisi olla lentokentällä menossa kohti Dar Es Salaamia. Ollaan jo voiton puolella,maaliskuussa. Nautitaan auringosta ja kevään tuoksusta!

7 kommenttia:

  1. Paranemista ja voimaannu taas ystävä ♥

    VastaaPoista
  2. Voi ei, ja minä kun luulin, että olet siellä Tansaniassa! Facebokia en seuraa, ehkä sieltä olisi saanut tietoa.

    Voi sinua, taas koettelee ja rankasti. Toivottavasti kuntoutuminen saisi vauhtia eli tuo ikuinen jää sulaisi tuolta ulkoa ja pääsisi kävelemään ja nauttimaan auringosta.

    Halaus.

    VastaaPoista
  3. Kiitos Sirkkis!

    Kiitos SusuPetal! Tänään olin kaupungilla tapaamassa ystävää ja huomasin ihmeekseni käveleväni jo portaita vaikka luulin etten pääse niitä ylös. Parempaan päin olen siis menossa. :)

    VastaaPoista
  4. Onneksi olet parantunut ja kunto palaa hitaasti, mutta varmasti. Rauhallisesti sitä on noin kovan taudin jälkeen otettavakin. Aurinkoa!

    VastaaPoista
  5. Kiitos Lepis! Pakko ottaakin iisisti ja lepäämisessä ja laiskottelussa olen kyllä aika hyvä! :)

    VastaaPoista
  6. Hienoa kuulla, että toipuminen on joka tapauksessa edennyt näin hyvin. Siitä on näin ulkopuolisellakin kiitollinen mieli. Olet jaksanut jo tehdä uusia päivityksiäkin. Lepääminen ja laiskottelu olkoot siis nyt riemujasi :)

    VastaaPoista
  7. Kiitos mm,lepääminen ja laiskottelu taitaa olla minulle aika luontaista,tai ainakin tuo laiskottelu! Onneksi mennään kevättä kohti!

    VastaaPoista